Mediepodden

En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom

Kategorier:

286 Avsnitt

  1. Avsnitt 50: Underhållare är våra nya makthavare - men journalistiken behöver inte förlora

    Publicerades: 2017-10-06
  2. Avsnitt 49: Omni-analysen och livet efter Jockiboi

    Publicerades: 2017-09-18
  3. Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner

    Publicerades: 2017-08-25
  4. Avsnitt 47: Marknadsstörare - PostNord

    Publicerades: 2017-08-09
  5. Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN

    Publicerades: 2017-07-28
  6. Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts

    Publicerades: 2017-07-19
  7. Avsnitt 44: Marknadsstörare - Apotea

    Publicerades: 2017-07-12
  8. Avsnitt 43: Marknadsstörare - Underbara Clara

    Publicerades: 2017-07-05
  9. Avsnitt 42: Om public service-engagemang och betaversionen av Spotify för nyheter

    Publicerades: 2017-06-27
  10. Avsnitt 41: Medieutredningens död och journalistinfluencerns stöd

    Publicerades: 2017-06-14
  11. Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?

    Publicerades: 2017-06-08
  12. Avsnitt 39: Spotify för nyheter och Qvibergs Metro-krasch

    Publicerades: 2017-05-18
  13. Avsnitt 38: Kents nya mediesatsning och mediernas raljerande om icke-prenumeranter

    Publicerades: 2017-05-12
  14. Avsnitt 37: Analysen av miljonstjärnorna på appen Musically som kommer "make media great again"

    Publicerades: 2017-05-04
  15. Avsnitt 36: Så många svenska medier har dragit sig ur Facebooks Instant articles

    Publicerades: 2017-04-28
  16. Avsnitt 35: Nuggets, Aftonbladets TV-lyft och hur stor Springare-gruppen är - egentligen

    Publicerades: 2017-04-20
  17. Avsnitt 34: Mediernas hantering av terrorattacken i Stockholm

    Publicerades: 2017-04-13
  18. Avsnitt 33: Vilka startups kan förändra mediebranschen?

    Publicerades: 2017-04-06
  19. Avsnitt 32: Den stora genomgången av svenska tidningars betalväggar

    Publicerades: 2017-03-31
  20. Avsnitt 31: Medlemskap och betalväggar – vad räddar tidningarna och vem döljer sig bakom Jockiboi?

    Publicerades: 2017-03-24

13 / 15

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.

Visit the podcast's native language site