Fredag den 1 juli 2022
Radio Sweden på lätt svenska - En podcast av Sveriges Radio
Turkiets president ställer nya krav på Sverige. Annars får Sverige inte gå med i Nato, säger president Erdogan. | Vi berättar om en ny lag som börjar gälla i dag 1 juli som gäller ukrainare. De kan få flytta till andra kommuner. | Armand Duplantis slog nytt världsrekord i stavhopp. Han hoppade 6,16 meter. Ingen har någonsin hoppat stavhopp så högt utomhus förut. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app. med Ingrid Forsberg och Jenny Pejler.
