24. Midsommar, "känner" och ordföljd
Livet på lätt svenska - En podcast av Sara Lövestam och Isabelle Stromberg
Kategorier:
Vad gör man på midsommar? Vi pratar om midsommartraditioner och sjunger "små grodorna". Vi pratar också om orden "känner", "känner till" och "känner igen". Och vi pratar mycket om ordföljd! Varför rättar inte Sara alla fel som Isabelle gör? Vad händer med ordet "inte" i en bisats? Var kan man placera ordet "kanske"? Och den viktigaste frågan: Känner Isabelle verkligen presidenten i USA?
